pondělí 28. března 2016

8 měsíců

Je to teda ostudné, ale od sedmiměsíční sumarizace jsem stihla napsat jeden blbej článek a už tu máme osm měsíců!
 
Na osmiměsíční kontrole u pediatričky měly holky 8900g a 70cm (Adélka) a 9020g a 72 cm (Anička). Připadá mi, že holky v tomto měsíci udělaly pokroky, ale cítím, že ty následující měsíce budou na pokroky ještě daleko bohatší.
 
Co se týče stravování holek, pak náš den vypadá takto: holky se budí nad ránem kolem páté, to dostanou mlíko. Pak v osm kaši. V cca jedenáct dám Adélce mlíko a Aničce přesnídávku - vysvětlení, proč jí každá něco jiného, je prozaické - Adélka nechce přesnídávku a Anička nechce mlíko. Anička začala s bojkotem mlíčka asi tak měsíc zpátky, prostě do ní nemůžu dostat víc jak dvě dávky za den. Respektive už to ani nezkouším. A Aďa zase prostě nechce ovoce. Pak tedy oběd, to mají masozeleninové příkrmy. Odpoledne Adélka dostane mlíčko a Anička jogurt s přesnídávkou (Aďa nechce ani jogurt). A před spaním mlíko. Vím, že hodně lidí dává na večer dětem kaši. Já to třeba u Aničky nepotřebuju - spí i s mlíkem celou noc. A Adélka se jednou za noc vzbudí, ale to dělala i když jsem jí dala kaši. Tak jsem se na to vyprdla a zůstali jsme u mlíka. Aďa je totiž trošku buclík, takže se mi ji zrovna na večer moc nacpávat nechce, nepovažuju to za prospěšné. Podobný názor má i moje pediatrička. Jak se to říká - večeři dej nepříteli :-) Příkrmy mnohem ochotněji jí Anička. Nádherně otvírá pusinku, skoro vůbec se u toho nezamaže, sní v podstatě všechno, je to prostě vzorňas, pokud jde o stravování. Taky se naučila hezky pít štávu nebo čaj, to Adélka tu lahvičku vždy jen trošku pohryže, ale pořádně se nenapije. To musíme vypilovat.
 
Pořád bojujeme se spánkem. Holky pořád spí po dvou hodinách. Občas teda vydrží déle, ale většinou už po těch dvou hoďkách jsou protivné a chtějí spát. A dají si jen tu svou půl hodinku a pak zas řádí. To mě docela překvapuje, protože jsem myslela, že v jejich věku už děti spí třeba jen dvakrát - dopoledne a odpoledne. Takže pořád čekám, kdy se stane ten zázrak a holky najednou začnou spát třeba hodinu a půl v kuse dvakrát denně. Docela bych to i brala :-) No a ráno... Ráno řádí čím dál dřív... Poslední cca týden cca v půl šesté. To se mi zdá brzy, na to, že chodí spát před osmou. Holt asi moje děti prostě nerady spí nebo co... A jsem zvědavá, jak bude probíhat uspávání za světla, které určitě zanedlouho přijde - už teď po změně času uspáváme v podstatě v pološeru, ale zatím jsme s tím neměli problém.
 
Obě holky začaly pérovat na kolínkách. Aďa propérovala v podstatě celý měsíc a dnes a včera jsem byla přesvědčená, že už se určitě rozleze. To se nestalo, ale očekávám to fakt každým dnem. Anička zatím péruje chvíli a ne moc obratně (má hrozně roztažené nohy, jak žabák), ale miluje pérování, když je u mě na břiše, to vypadá jak rajtující žokej, je u toho děsně roztomilá.
A taky si obě hrajou s chodidly, Adél už si dokonce několikrát strčila nohu do pusy :)
 
Aďa je tryskáč. Mnohokrát jsem si v souvislosti s ní vzpomněla na chobotnici v síťovce. Je nepřebalitelná, neustále se přetáčí na břicho, kroutí se u jídla (pak je od jídla vše - ona, lehátko, já, koberec...), o oblékání ani nemluvím. Až se skutečně rozleze, myslím, že budu v koncích. Nedejbože až začne chodit! Neposedí na jednom místě, i když sice neleze, tak válí sudy a během chvilky se dokáže přemístit na druhý konec místnosti. Dost často ji musím lovit zašprajcnutou zpod stolu nebo gauče. Občas mě napadne, jestli nebude trošku hyperaktivní. Že by se pomazlila, to u ní nehrozí. Nějaké mazlení ji vůbec nezajímá, když je toho všude tolik ke zkoumání.
V kontrastu s ní je Anička totální ležák. Té je na zádíčkách dobře. Sama se přetáčí na bříško fakt málo (i když teď v posledních dnech se zlepšila) - přitom vím, že to umí, ale asi se jí prostě nechce. Snažím se být ale v klidu, pokroky u ní také vidím, jen prostě trošku se zpožděním oproti Ádi. Umí ale pěkně pivotovat a taky pořád dělá kobru - houpe se na břišku ze strany na stranu.
 
Velikou radost mi dělá, že holky na sebe konečně začínají občas reagovat. Pořád jsou ty chvilky dost vzácné, ale stojí to za to - když se na sebe dívají a řehtají se, tak je to prostě neuvěřitelně boží. Těším se, že těch chvilek bude přibývat a stanou se z nich konečně parťačky.
 

3 komentáře:

  1. Holky jsou šikovné a mají krásné míry a váhy. V podstatě je to u nás stejné,8 měsíců nám bude 9.4. Jinak s tím spánkem je to tak,že doma mi spí těch 30 minut a venku v kočáře i 2 hodiny.Ráno vstávají po 6, dostanou mliko a jeste chvilku spí,nebo si hrají v postýlkách. Vstáváme před 8. Tamara

    OdpovědětVymazat
  2. Jako holky už slušně doháněj Olivera, ten se hodně vytahuje do výšky, ale váhu má pořád stejnou, asi 10,5 kg a jen roste a má cca 80 cm. Nevím to přesně, protože na osmiměsíční kontrolu jdem až příští týden, tak jsem zvědavá. Ale každopádně mi přijde, že už ho doháněj ostatní děti a on zpomaluje, což je dobře, bála jsem se, jak rychle přibírá :D

    A kolik toho holky třeba snědí? Máš to nějak spočítané na gramy, nebo to dáváš od oka? Jinak s lahvičkou to má Olík stejně jako Adélka, pije, ale spíš kouše a pořádně to pořád neumí.

    Oliver teď změnil režim na spaní 2x denně (jak jsi psala - dopo a odpo) a je to mnohem lepší, tak myslím, že vás to taky brzy čeká a snad to bude mít takový úspěch jako u nás. Jinak spaní jsme posunuli taky až po sedmé, protože do teď Oliver chodil spát někdy i těsně po šesté a teď už jak je světlo, tak by si myslel, že je den a má zase vstávat, tudíž neriskuju a dávám spát až když je skoro tma.

    Jinak někdy natoč jak se na sebe holky reagují, hrozně by mě to zajímalo, jak se na sebe tváří. Zas v tomhle mají obrovskou výhodu, že jsou dvě a vždycky budou mít "parťáka" na hraní, ať už rodiče budou nebo nebudou mít čas :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj rozhodně už nemusím mít obavu, že by holky byly podvyživené apod :-D

      Holkám vážím jen oběd. To jim dávám váhu jedné skleničky - těch 190-200g. Většinou to sní, někdy pár lžiček nechají. Přesnídávku ovocnou dávám od oka, mlíka dostávají cca 180ml, před spaním něco přes 200ml.

      Holky jsou posledních pár dní protivné a spí tak po různu (a velké tyjátry dělá u usínání zejména Anička), takže je možné, že už si taky přehazují režim a budou vzhůru déle.

      Video jdu nahrát, manželovi se minulý víkend podařilo se zachytit :)

      Vymazat