úterý 12. dubna 2016

Proč nepíšu, co je nového atd...

Štve mě, že nemám v poslední době čas na psaní článků kromě měsíčních souhrnů (ty naštěstí jakž takž stíhám). Jenže mimo toho, že nemám čas, tak nějak vlastně ani není moc co psát - kromě nějakých střípků, které publikuju na facebooku ve skupině.

A jaký je vlastně důvod, že nic nestíhám? Kromě samotného faktu, že mám dvojčata, je to také to, že momentálně "dostavujeme" dům - vlastníma rukama teda neděláme nic, ale ono i bez toho je toho spousta, co se musí zařídit a vybrat. Mám štěstí, že to jednak nějak přehnaně neprožívám, a jednak že se s mužem téměř na všem shodneme.

No a poslední dny také řešíme zdravotní problémy, holek i moje. Holky se vyhrabaly z rotavirové infekce (naštěstí dost hladce proběhnuvší - na to, jak děsivý průběh to může mít) a mně se již tradičně zanítila osmička. Je to takový folklór, asi tak jednou za půl roku mě ty osmičky pozlobí. Jednu z nich (tu, co zlobila víc) jsem už kvůli tomu nechala vytáhnout, na truc se ale teď ozvala ta druhá. S touto osmičkou mám pestré zkušenosti lokalizované v Tatranskej Lomnici, kde jsem kvůli ní musela vyhledat zubní pohotovost - a octla jsem se ve spárech nefalšované slovenské řeznice, která mi doslova ťala do živého - neobtěžovala se mi předtím, než mi začla řezat do dásně, dát jakékoli umrtvení.
Takže už týden docházím k zubařce (můj zubař měl samozřejmě v době, kdy jsem ho potřebovala, dovolenou, takže jsem se musela vetřít k jiné) každé ráno na výměnu drenů. Paní zubařka je dost akční, protože hned první den konstatovala, že zub by bylo nejlepší vytrhnout. To není nic nového pod sluncem, ale když jsem se tvářila, že proti extrakci nic nemám, hned zavolala kolegovi stomatochirurgovi a objednala mě. Za to jsem jí vlastně docela vděčná, jednak proto, že nevím, jestli bych se k tomu sama dokopala, a jednak proto, že jde o jednoho z nejlepších stomatochirurgů v Ostravě s objednací lhůtou několika měsíců - a ona mě k němu dostala za týden! Celá ta sláva s vytržením zubu se odehraje ve čtvrtek, mám z toho přirozeně trošku obavy - hlavně proto, že ten zub a jeho okolí nejsou úplně v pohodě a on do toho bude ještě šťourat. Ale mám antibiotika, tak snad to bude v pohodě...

No, ale k holkám. Musím říct, že jsem trošku nešťastná z Aničky, která je po té rotavirové infekci hrozně plačtivá. Dost často skoro celý den mrčí/řve. Chvíli je v pohodě a pak se zas přepne do uřvaného módu. Problém je ten, že vůbec nevím, co ji trápí. Prvně jsem si říkala, že ji asi ještě trápí bolesti bříška, přeci jen průběh těch rotavirů byl u ní o něco horší než u Adélky. Pak mě napadly zuby - dost slintá. Ani jednu možnost se mi nepodařilo vyloučit. Ale je divné, že když ji vezmu na ruce a postavím se (jinak to nefuguje), tak se hned směje a je v pohodě. Takže další eventualita je, že si prostě pláčem vynucuje nošení. Musím říct, že je to pro mě vyčerpávající a zároveň srdcervoucí - ona Aňa totiž umí plakat tak, aby to chytlo za srdce, prostě buď usedavě pláče, nebo řve jak nasmolený tygr, každopádně to nenechá člověka chladným. Naproti tomu Aďa je v posledních dnech totální pohodář. Naučila se lézt, takže se s přehledem dostane, kam potřebuje, a téměř celý den se usmívá. Jen je to dost náročné, ji uhlídat, protože to někdy vypadá, že její jedinou snahou je zabít buď Áňu, nebo sebe. K Aničce se chová jako k jakékoli jiné věci, která se nachází na hrací dece - leze po ní, snaží se ji fackovat, drápat apod. Velmi ji Anička zajímá, když ji krmím. To Aničce buď provádí dříve uvedené, nebo se snaží stavět přidržujíc se lehátka, ve kterém Aničku krmím. Na tom by nebylo nic tak špatného, ale... Ale! Ostřílené matky to jistě budou znát. Dítě se doplazí k nábytku, chytne se ho, klekne si, hraje si s tím, co se mu dostalo pod ruku.... A bác. Pár na zad přímo na hlavu. Áďa tak padá průměrně dvakrát třikrát za den. Mám z toho dost výčitky, ale většinou se to děje třeba když krmím Áňu, nebo jindy, když nemůžu být 100% ve střehu. Někdy za ni dám polštář, ale dost často spadne nějak bokem a netrefí se na něj. Takže je třeba být velmi ostražitý.

Teď se poměrně hodně prohloubila propast mezi dovednostmi obou holek. Anička, chudák umrčená, maximálně dělá kobru na bříšku, což náležitě ořve. A Adélka leze a už si stoupá. Tak nějak se nemůžu ubránit srovnávání a starostem, aby to Aňa co nejdříve dohnala. Dneska ale Anička zkoušela pérovat a docela se jí to dařilo, tak snad aspoň začne s tímto. Nesmím na nic spěchat...

A teď jdu spinkat, nedaří se mi už udržet oční víčka od sebe....

9 komentářů:

  1. To s tím padáním na hlavu a co se týče úrazů teď taky prožívám. Oliver už se taky staví, občas nedrží balanc, takže každou chvíli je to nějaký pád a brek. JENŽE! Když jsem byla těhotná, hodně jsem četla, že je hrozná chyba dítě nějak přidržovat, dělat mu to "lehčí", chytat ho, brzdit apod., protože tímhle si musí sám projít, aby pochopil, kdy je co au a aby se naučilo padat. Protože čím dýl se to bude učit, tím horší úrazy budou. Takže jsem si už jako těhotná říkala - prostě to dítě nechám, ať si padá, pak ho jen ukonejším a ať to zkouší dál. No, hlídám ho, dávám z jeho dosahu vše, co by ho mohlo potencionálně zranit nebo do čeho by mohl narazit, ale jinak úspěšně padá, potom úspěšně brečí, já úspěšně konejším a foukám bebíčka a za chvíli nanovo. O to víc ho musí bolet, že doma nemáme koberec, ale parkety a i když má svojí deku na hraní, tak je věčně mimo ní, tudíž občas to musí solidně bolet. Ale zařekla jsem se, že žádný ulehčování nebude :D

    Jsem ráda, že se holky dostaly z té ošklivé infekce. Úplně se mi udělalo špatně, když jsi o tom na fb psala, protože mám známou, která má kvůli téhle infekci postižené dítě a rotavirů se bojím jak čert kříže, takže je super, že to u holek rychle přešlo a jste zdraví! A ve čtvrtek na tebe budu myslet! Pak napiš, jak jsi dopadla!

    A Oliver je za poslední dobu v "režimu Aničky", většinu času je plačtivý a na zabití. Myslím, že to bude hlavně zubama, protože už jsem koukala, že mu vykukujou horní dvojky, tak snad to brzo přejde! Aničku i Olivera :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zastávám stejný nazor - to dítě prostě musí pochopit, že na sebe musí dávat pozor. Snad teda jsou už v tom věku, kdy by jim ta souvislost mezi něčím nebezpečným a au mohla dojít... Ale na parkety to musí být mazec..ale my v domečku budem mít dlažbu, ještě lepší :-D

      A ockovala jsi proti rotavirum?

      Co s placicim Oliverkem děláš? Já už nevím co s Aňou, nosit ji celé dny nemůžu....

      Vymazat
    2. Dlažbu máme v kuchyni, kam za mnou věčně leze, když vařím apod. takže taky zajímavý, ale tam mu dávám všude deku a hlídám ho, protože tam by to mohlo být horší :D Navíc teď když už často padá ze stoje a ne ze sedu je to o to "zajímavější" :D :)

      Neočkovala. Rozhodovala jsem se a chtěla jsem, ale hlavně kvůli tomu, co jsem slyšela od té známé. Říkala jsem si, že teda dám hexavakcínu a rotaviry, ale nakonec jsem si to rozmyslela a šli jsme jen na hexu. Já celkově proti očkování nic nemám, ale zas nejsem zastáncem toho, že by se muselo dávat všechno do toho mini tělíčka, takže jsem to po poradě s doktorem odmítla. Ale měla jsem velký pochybnosti.

      No, u nás zabírá jen pár věcí. Máme novou jídelní stoličku z Ikey a ona je poměrně vysoko, Oliver když v ní sedí, tak má dobrý přehled a baví ho to v ní. Takže když je protivnej a ne ví roupama co by, tak ho tam posadím, dám mu buď piškoty, pohankový křupky nebo třeba hroznový víno, který si teď hrozně oblíbil a spokojeně si tam sedí, dělá bordel a vydrží hodnej. Ale jinak když je najedenej, přebalenej a má i hračky a kňourá, tak si s ním hraju a když ho ani to nebaví, tak ho nechávám. Ať si řve, když ho to baví. Taky se hned uklidní, když ho vezmu do náruče, ale zas ho na to nechci učit, bych nedělala nic jinýho potom :/

      Vymazat
    3. Luci, jak Oliverovi dáváš hroznové víno? Loupeš ho třeba a vyndaváš pecičky? Taky bych ho zkusila...

      Vymazat
    4. Kupujeme ho v Bille nebo v Albertu, kde mají bezpeckovy. A nejdřív jsem mu ho loupala a dávala po trosickach vnitrek, ale pak toho začal vyžadovat víc a už jsem nestihala loupat :D Tak jsem mu ho dávala po ctvrtinkach se slupkou a dobrý. Ale chvíli mu trvalo než přišel na to, jak hrozno sníst aby se neudusil. Teď už mu normálně dávám půlky a buď samotný nebo do bílého jogurtu a hrozně to má rád :)

      Vymazat
  2. Anička - možná separační úzkost?
    Pády z jejich výšky jsou v pohodě, myslím, že jsou na to děti uzpůsobené, aby se jim doopravdy nic než boule nestalo. Horší to bude, až začnou šplhat do výšek, my nedávno v nemocnici s otřesem mozku:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Edi, separační úzkost se mi nezdá, ona mrčí třeba i když ji mám v náručí a sedím, nebo se vzteká, když si ji dám na sebe na břicho, přitom tu polohu vždycky milovala... Nevím, čím to může být...

      Vymazat
  3. Padání je u nás také běžné. Zatím si teda nestoupá, ale nově si sedá a ještě to na 100% neudrží a vždycky někam přepadne, samozřejmě na hlavu. Většinou je mimo puzzle, takže padá taky natvrdo. Pokaždé ho pochovám, ale také mu to předem nijak neulehčuju. Jenom když je poblíž nějaké nebezpečí, třeba hranatá noha od stolu nebo něco podobného. Ale oni si ty děti nedají říct, člověk by řekl, že si budou pamatovat, když si někde ublíží, ale asi nepamatujou. Vašík na sebe shodil sušák s prádlem a druhý den, jen co jsem ho postavila, se po něm sápal znova :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. právě, já si říkala, že se Aďa určitě poučí, když si párkrát natluče, ale zatím to moc nevypadá :-D

      Vymazat