středa 16. listopadu 2016

Vánoční dilemata

Před pár dny u nás poprvé napadl sníh, což zřejmě zapřičinilo, že přišlo na přetřes téma Vánoce. Pro mě jsou letos Vánoce ale velkou neznámou, a moc bych chtěla, abyste přispěli svou troškou do mlýna a napsali mi nějaké své postřehy k tomu níže :)
Vzhledem k tomu, že se budeme (snad!) brzy stěhovat do našeho krásného nového domu, jsem samozřejmě v zajetí romantických představ o tom, jak budeme mít krásné první Vánoce (respektive první, které holky budou nějak vnímat). Chci jim vyzdobit krásný stromeček, dát si záležet s výběrem krásných dárečků. které se jim budou líbit, a POZOR - dost možná se vyhecuju i k upečení perníčků (nová kuchyň neasi! :-D). Chci aby jim očíčka zářily....

ideál


krása, že?

ALE - samozřejmě nejsem blbá, už rok a čtvrt žiju v domácnosti se dvěma devastujícími tornády se sklony k sebezničení. Vánoce jsou opředeny kvantem otazníků - jaký stromeček? Živý nebo umělý? Jaké ozdoby? Mám se snažit o nějaké "zabezpečení" stromu? Mám velký strach o to, aby si holky neublížily o baňky (snaha je sníst/rozmáčknout v ruce apod), nebo aby na sebe nepřevrhly rovnou celý strom.

Taky je mi jasné, že pokud budeme v novém domě nastěhovaní před Vánoci asi tak dva až tři týdny, tak nelze očekávat, že to tam bude jak ze škatulky. Naopak předpokládám, že budeme zakopávat o krabice, věčně budeme něco hledat (a nenacházet) a sedět na hrůzné sedačce, kterou si do začátku (opravdu brzkého začátku) bereme z našeho bytu sebou. To trošku tu vysněnou idylku samozřejmě narušuje.

A taky řeším, kde vlastně ty Vánoce budeme trávit. Nastal opravdu čas, abychom byli sami ve svém? Doteď jsem všechny Vánoce trávila u mých rodičů. Jo, měla jsem třeba přítele, nebo loni už manžela, ale vždy to bylo tak, že Štědrý večer, večeře, "příchod Ježíška", rozbalování dárků bylo s rodiči, a pak jsem třeba šla večer za svým milým. I když mi poslední dobou máma leze docela na nervy, tak přemýšlím, jestli mi, až dojde na lámání chleba a já budu opravdu na Vánoce sama se svou rodinou, nebude smutno. No a další (rozhodně ne zanedbatelnou) roli hraje to, že kdybychom měli být poprvé sami jako rodina u nás, tak přijdu o výsadu toho, že je na Vánoce o mne postaráno, a naopak bych se musela starat (a asi ne málo) já. Lidičky zlatý, vždyť já nikdy nedělala bramborový salát :-D A něco v trojobalu jsem nedělala několik let. 

a nebo by to mohlo dopadnout takhle?

a nebo takhle?
Takže tolik. Žádný závěr nemám, naopak článek nechávám otevřený a byla bych moc ráda, kdybyste mi tady nebo na facebooku napsali, jak a kde budete trávit Vánoce vy - hlavně vy s dětmi. Díky!






4 komentáře:

  1. Chapu tve obavy ;-). Ja mam "jen" jedno torpedo a vim jiste, ze stromek chci zivy. Ozdoby neresim, budou jako vzdycky, ale i kdyby byl stromecek prazdny, urcite by ho na sebe strhnul. Takze my ho dame bud do ohradky nebo do vysky, na stul. Jen mam strach, ze uz si stejne pristavi zidli a dosahne na nej :-).
    Co se tyce toho, kde budeme Vanoce travit, tak urcite doma, sami! Mame to tak od zacatku, co jsme spolu. Ja vim, ze spousta lidi chce mit na Vanoce kolem sebe celou rodinu a hodne lidi. My to mame naopak, chceme byt spolu sami, mit klidek a pohodicku. A od te doby, co jsme rodina, bych ani o nicem jinem neuvazovala :-). Manzel na me letos zkousi, ze podle jejich tradice vzdycky chodili 24. k babicce a dedovi a chce, abychom tedy letos tu tradici obnovili, kdyz uz mame deti a sli odpoledne k babicce. Mne se moc nechce, chtela bych 24. byt vazne doma v klidu. Uvidim, co na to svagrova. Pokud budou souhlasit, asi se prizpusobim. Ale vecer musime byt doma sami...
    Co trapi me je to, ze bych nechtela narusit prckuv rezim. Pokud veceri nestihneme vcas, dam ho asi normalne spat a darky si rozbali rano. To si totiz myslim, ze letos je mu jeste jedno. Ano, darky a stromecek uz asi vnimat bude, ale cas je mu podle me fuk. Zalezi to na tom odpoledni, jak budeme stihat a jak bude unaveny. No, jsem zvedava :-)
    Drzim palce, at najdete zpusob, jak si Vanoce uzijete co nejlip a co nejvic. Holcicky budou urcite uzasne a je jedno, kde budete a jestli budete mit veci v krabicich, dulezite je, ze budete spolu a uvidite jiskricky v ocich holcicek ;-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář!
      Mně teda nejde až tak o to se obklopit spoustou lidí, jako prostě o mou rodinu, se kterou jsem trávila předchozích 28 Vánoc.

      A má to ještě jeden "háček" - tím že jsme už přestěhovaní a tchán a tchyni bydli vedle, tak je téměř jisté, že se vecer zastaví, i když jakože oficielně budeme chtít oslavit Vánoce sami. O to mi to možná přijde vůči našim nespravedlivější...

      Ale je fakt, že pro mě je úkol číslo jedna - aby si to užily holky, to ostatní je tak nějak vedlejší...

      Vymazat
  2. My budeme mít stromek v ložnici, kam má malá přístup jen pod dozorem. Do naší kuchyně/jídelny/obýváku v jednom by se nevešel;-) Ale jinak bych doporučila malý živý stromek někam na stůl či skříňku. Měli jsme to tak jako malé a dodnes jich několik máme zasazených na chalupě.
    Co se týče místa trávení Vánoc, tak jsme byli vždy doma jen s mužem i před narozením dcery. A rodiče pak u nás 25. Ale chápu, že každý to má nastavené jinak. Ale přípravu byste určitě zvládla - salát se chystá den předem, nebo hodně lidí má s malými dětmi bramborovou kaši, aby to jedli všichni. A ryba se dá taky předsmažit a pak jen před večeří dát do trouby pod gril, nebo jen ugrilovat treba lososa.
    No a nebo je varianta, že pozvete rodiče k vám a mamka by pomohla s přípravou. Takhle jsme to měli my loni. Já měla den před termínem porodu, takže jsem se nechala obskakovat, ale přitom jsem byla "ve svém".

    OdpovědětVymazat
  3. Minulý Vánoce jsem měla ohledně stromku stejný obavy jako ty. To byl malýmu přesně rok. Vyřešili jsme to tak, že jsme stromek postavili na psací stůl. Asi to nebylo úplně nejkrásnější, ale pořád lepší než pořád hlídat malýho, jestli něco na sebe nestrhne a tak.
    Chantelle

    OdpovědětVymazat