pondělí 25. července 2016

Dvanáctý měsíc


Včera jsem se rozepsala o oslavě, dnes vás čeká další narozeninová porce - a to souhrn dvanáctého měsíce holek. Dnes je ze mě líný blogger, takže to bude spíše v bodech (ale pokusím se nevyjadřovat v holých větách, ať z toho čtení také něco máte :D)


Adélka

  • její oblíbený výrazový prostředek poslední doby je opakování něčeho, co připomíná "tádydády". 
  • naučila se také ukazovat prstíčkem na věc, která ji zaujme
  • chápe princip schování něčeho do krabice, nebo čehokoli jiného, co se dá otevřít a zavřít. Vždycky jí ukážu hračku, nebo jiný předmět, vložím ho dejme tomu do krabice, zavřu a zeptám se jí - co myslíš Áďo, je tam ta hračka? A když otevřu tu krabici, tak se Áďa zasměje ve stylu "haha, já jsem věděla, že to tam je, mámo!"
  • Prdí mi pusou na břicho.
  • Sama se občas přijde přitulit. Asi tak na půl minuty.
  • Začíná mi čím dál tím víc připomínat manžela za dětských let, i když jsem doteď považovala řeči tchyně o tom, že je Aďa celý manžel, za fantasmagorii. Zajímavé je, že teď, když mi přijde Adélka podobná na něj, tchyně začla s tím, že jí Adélka začíná čím dál tím víc připomínat mě :-D
  • po druhé dávce Hexy měla lokální reakci - dva dny měla na místě vpichu zarudlou hrču. Taky tu návštěvu doktorky celou docela hystericky prořvala, začala už v takové té předmístnosti u sestry a v ordinaci při očkování to mohla rozjet naplno. 
  • umí sama slézat z postele a z gauče. Sama se taky snaží na ně vylézt, pokud jsou nižší výšky, tak to zvládne.
  • Občas se snaží o první samostatné krůčky. Vetšinou se někde přidržuje, já za ni přijdu, sednu si k ní, natáhnu ruce, aby viděla, že bych ji zachytila, kdyby padala, a ona se odváží a s výrazem absolutního nadšení udělá tak tři čtyři kroky, jimiž mi vběhne do náruče. Je u toho absolutně rozkošná ♥ Občas totéž udělá třeba směrem ke gauči, nebo od nábytku ke zdi a podobně.

Anička
  • takzé už dělá krůčky kolem nábytku a občas se pokusí jít i kupředu, přidržujíc se mě. To ale chodí jak ožrala zpitý pod obraz :)
  • dostaly teď plyšáky včelích medvídků, kteří hrají po stisknutí ručičky melodii ze seriálu - a Aničku ty melodie vždycky "roztančí" - hned jak zazní první tóny, začne to s ní šít a v sedě kmitá ze strany na stranu, no rozkošňák!
  • docela často si nahlas výská nebo křičí - hlavně radostí. Dneska zrovna ne, dneska neměla den - buďto proto, že se včera trošku spálila (holky budou asi po mně, já jsem bleduje a spálím se hned), nebo ji trápilo břiško, protože se po prořvaném dopoledni pořádně vysmolila, že to šlo až na slavnostní overal :-( 
  • je taková komunikativnější než Aďa - jednak by se ráda víc bavila s Aďou, častěji se na ni směje, a jednak i s jinými dětmi, živými i neživými :-D vysvětlím - Aňa se totiž třeba směje i na mimino vyfocené na obalu plínek. Ale pokoušela se navázat vztahy i s o pár měsíců mladší dcerkou od kamarádky.
    Jinak jsou k sobě ale Aňa s Aďou dost necitlivé, tahají se za vlasy a za triko, Aďa Aňu plácá po hlavě, škrabou se po obličeji, ale je na nich vidět, že to myslí dobře a možná snad i z lásky. Že asi neví, jak jinak navázat kontakt. 
  • má rozkošné panděrko ♥
  • vyrostl jí sedmý zub - dvojka dole.
Dovednostně se holky docela dost srovnaly. Umí v podstatě totéž, Aďa o něco obratněji. To je dost velká novinka, protože takový stav v jejich životě už hooodně dlouho nebyl, vždycky byla Aďa viditelně popředu oproti Aničce. No vida, ale nakonec ji Aňa dohnala. A bůhví, jestli ji nepředežene :) 

Jinak holky pár dní po publikování souhrnného jedenáctiměsíčního článku začaly pravidelně spát dvakrát denně. Délka spánku se liší, většinou to bývá kolem 40 minut, občas se podaří i hodinka a vzácně nad hodinu. Způsob uspávání se neliší - teď když je krásně, chodíme ven. Noční spaní se ale docela zlepšilo, už se zase občas objeví i noci, kdy se holky ani jednou neprobudí, nebo maximálně jednou. Což je super....

Obě holky milují válení se v posteli (zní to jako relax, ale ony se doslova válí - převalují se ze strany na stranu, Aďa se snaží udělat kotrmelce (občas jí je pomůžeme udělat a to se strašně chechtá, to holky taky milují, když je dáme hlavou dolů!), no prostě v té posteli vydají energie asi tisíckrát víc než na zemi), a taky skákání po gauči. Když jsou nevrlé, gauč nebo postel je zaručený nástroj, jak jim zlepšít náladu/ještě je udržet chvíli vzhůru bez úhony.

Zajímavé mi připadá, že si dosud ani jedna z nich nedrží flašku. Ani s mlíkem, ani s čajem. Občas Aďa vypadá, že se chce sama napít, bafne flašku, strčí do pusy savičku, ale už ji nenapadne, že by měla tu lahev naklonit, aby to teklo. Snad jim nebudu muset držet flašky ještě ve školce :-D

To je ke dvanáctému měsíci vše a vy už se můžete těšit na roční souhrn - zítra ale rozhodně nebude, nemám ho ještě ani rozepsaný a na tohle potřebuju čas, Hodně času :) 

7 komentářů:

  1. Super, holky jsou šikulky ;-).
    S tou flaškou... zkus lahvičku s brčkem. Vašík si ji sice umí držet sám, ale jen když se má o co opřít. Dost často si stoupal ke stolu, jako by se napíchnul pusou na dudlík lahvičky a chtěl pít. Tak jsem pořídila na zkoušku v DMku obyč lahvičku od Babylove s brčkem, jeden den mu to nešlo, ale druhý den jsem mu to ukazovala tak dlouho, dokud se nenapil. A od té doby pije jen z toho, drží si to sám a naklánět nic nemusí ;-).
    Jinak co se týče dovedností, Vašík je na tom podobně. Prstíkem už si ukazuje na věci, které chce. I třeba na jídlo. Nebo ukáže právě na pití, že chce napít. To je fajn. Mám pocit, že už začíná aspoň nějaká komunikace fungovat :-). Válení v posteli taky zbožňuje, to je zajímavý. Vylézt na gauč a slézt už taky umí a vždycky, když se chystá po hlavě, řeknu mu jen "po nožičkách", on se otočí a sleze. Holky jsou ale napřed v té samostatné chůzi, on se bez držení sám v prostoru nepostaví.
    Je fajn, že už si to spolu takhle užíváte, to jsem opravdu ráda. Oslava se vám povedla, fotky jsou super :-). A holky jsou fešandy ;-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je omyl, holky se samy v prostoru taky nepostavi! Ada stoji u neceho a na par krucku se pusti. nebo u neceho stoji a na chvili se pusti a dela blbiny - strasne vtipne si ve stoje tak jako peruje v kolenou a nekdy k tomu jeste i natahne ruce nad hlavu, no komik...

      s tim brckem zkusim, diky!

      Vymazat
  2. Úžasné, jak ten čas letí. Máš moc šikovné holky jde vidět, že jsi skvělá mamka, protože si všímáš každé maličkosti. Ať se holkám, o tobě, dál co nejlépe daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za komentář, nějakou nešťastnou náhodou jsem si ho všimla až teď...

      Vymazat
  3. Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milenec na střední škole, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.

    Celý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, aby se co nejvíce snažil, aby ho změnil a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

    Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto úžasnému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně zkusit, protože jsem byl zoufalý a nezbyl jsem na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám roky

    Představil jsem mu mnoho párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Jsem pevně přesvědčen, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818

    OdpovědětVymazat