úterý 1. prosince 2015

Za co se stydím, co mě trápí/tíží/štve

Už jsme tu nějakou dobu neměli nějaký depkoidní článek, a tak vás zase zásobím svým entuziasmem ve vztahu k péči o děti.


Takže zde seznam v bodech:

- že zatím  nepociťuju vlny mateřské lásky, která je popisována jako nejsilnější cit na světě. Mám holčičky moc ráda, udělala bych pro ně první poslední, ale nic, co by mě zcela převálcovalo svou intenzitou, to zatím není... Jsem hrozná matka?

- často mám ráno strach, jak ten den s Nima přežiju a co s nima budu dělat a úplně se mi uleví, když se přiblíží hodina návratu mého muže z práce.

- že ostatní blogerky popisují mateřskou jako rozkvetlou louku plnou lásky a něhy. Proč žádná nepíše o tom, ze její dítě občas ječí a ona vůbec netuší proč, případně jak tento pláč zastavit? Proč se žádná z nich ani okrajově nezmíní, jak strašně se jí uleví, když dítě párkrát za den usne? Porodila jsem snad jiný živočišný druh, než ony? Nebo JÁ jsem jiný živočišný druh?!

- že nepoužívám látkové plíny, jak jsem v těhotenství plánovala - to mě štve hlavně z důvodu, že všichni kolem mě mohou říct "já jsem ti to říkal/a, že s dvojčaty se to nebude dát zvládnout". Mrzí mě to dost a mám pocit selhání :( Nicméně pořád říkám, že na ně možná ještě dojde!

- že mám výčitky svědomí vůči Aničce, která jako malé miminko neplakala a nevyžadovala tolik nošení a pozornosti jako Adélka a musela si sama vystačit na hrací dece nebo v postýlce, zatímco jsme dělali vše možné, abychom utišili Áďu. Tyto výčitky jsou umocněny dobře míněnými radami, ať někdy třeba přehodím režim (Adélka se krmí vždycky první), ať chudák Anička pořád nemusí čekat, než se Adélka nají. Ale když se přehodí režim, už to není režim, ale anarchie! Výsledek je ten, že si to u Aničky žehlím a nechávám ji spát u mne na prsou a doufám, že si tím ke mě vypěstuje vztah a bude mě mít ráda. Ostatně obavu, že mě holčičky nebudou mít rády, mám taky neustále. Ve výsledku se tedy možná paradoxně teď více mazlím s Aničkou. Vůči Adélce mám výčitky samozřejmě taky. Třeba abych jí nezpůsobila trvalé následky neustálým pouštěním bílého šumu. 

- že si dost často ráno nestihnu vyčistit zuby

-  že jsem už dvakrát byla na velké s dítětem v ruce.

- se si dost často řeknu, jaká by to byla s jedním dítětem pohoda. Přitom to nemyslím tak, že bych jednu z nich nechtěla, ale úplně živě si představuju, o co svobodnější bych byla, kdybych se musela starat jen o jedno dítě. Mám pocit, že přísloví "jedno dítě, žádné dítě" je docela pravdivé. Nechci se ale rouhat a proto vždy následuje dovětek "ale to víš, že jsem ráda, že je mám obě!!

a závěrem trocha optimismu (jistě slyšíte šumění v povzdálí - u Adélčina ucha :-) )


6 komentářů:

  1. Chápu! A myslím, že to tak má většina matek, akorát se o tom málo mluví... http://klokanigulas.blogspot.cz/2013/05/stinna-stranka-materstvi.html - tohle mi teď připadá jako takové kakajíčko, za to dvou, tříleté dítě už má svou hlavu, nonstop brebentí a nedá se vypnout:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ten bod s tim robotem a absenci vyberu je TAK VYSTIZNY! Ale jinak ta posledni veta tveho komentare zni jako "bude hur", coz neni vubec povzbudive :-D

      Vymazat
  2. AHoooojky!!!...jéé holka moje....absolutně tě chápu!...ale nemysli si...myslím, že takhle podobně je to skoro všude...myslím, že každá mamka v sobě má spoustu bolístek, které vyvstanou s příchodem toho našeho potomstva....a to, že máš 2 holčičky najednou to jen umocňuje....já třeba bojuju s tím, že si naprosto uvědomuji, že Verunka je vážně moc hodný a zatím bezproblémový dítě..nebrečí když nemá důvod, hodně spinká a celkově je zlatá....a já i přesto se občas cítím úplně hotová a vyšťavená, též prosebně vzhlížím k hodinám a odpočítávám minuty do příchodu manžela...nadšeně němě tleskám rukama, když malá usne.....říkám si proboha živýho...ty bys měla být furt v pohodě a už se těšit na druhé....a mně místo toho napadá..panebože, co když to druhé dítě bude náročnější?!...jsem špatná matka?...doufám, že ne!.-)...

    tak to video je báječný, fakt jsem se zasmála!:-)....kdy začala takhle žvatlat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vy uz mate "zadelano" na druhe?? Nebo jsi to myslela vyhledove?

      Anicka takhle.zvatla asi tak dva tydny mozna? Je u toho vzdycky desne dulezita, jakoze ted musi neco sdelit a vysvetlit. a je k sezrani, to zvatlani na nich fakt miluju :)

      Vymazat
  3. Skvělé, v hodně bodech se shodujeme. :-) mám 10měsíční holčičky :-) a některe otazky si pokladam porad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to mám radost!
      mám pro Vás jedinou radu - vydržet!
      Cca od toho roku a půl je všechno fakt suprové a holky jsou k nezaplacení :)

      Vymazat