neděle 29. května 2016

První noc bez mámy

Můj muž má zítra narozeniny a věděla jsem, že největší radost mu udělá, když společně vyjedeme na nějakou akci a užijeme si to bez dětí. Shodou okolností se tento víkend odehrávala jedna taková na jednom z našich nejoblíbenějších míst, na Slovensku kousek za hranicemi, a tak se stalo, že jsme holky nechali poprvé na noc u  mých rodičů samotné.

Nejtěžší to bylo asi pro mě. Trpěla jsem příšernou rozpolceností - na jednu stranu jsem moc chtěla jet, těšila se na to, věděla, že si to nakonec všichni užijeme.... Ale na druhou stranu se mi od těch mých prdelek vlastně vůbec nechtělo a stýskalo se mi ještě než jsem opustila byt.
Mé výčitky trochu smazalo vědomí, že mne naši nechali, když jsem byla asi ve věku holek, týden u babičky a dědy a jeli do Chorvatska (kde teda zplodili moji ségru - nic takového nám s mužem naštěstí nehrozilo :-D ).
Ale i tak jsem odcházela s velmi těžkým srdcem. Pokusila jsem se s nimi moc neloučit, aby si nevšimly, že jdu pryč, ale aspoň pusinku každé jsem dala. Nicméně už jak jsem sedla do auta, tak jsem se přepla do módu "dovolenka" a s každým ujetým kilometrem se cítila líp a svobodněji :-)

Na místě už to pak bylo úplně v pohodě a cítila jsem se skoro jako bezdětná :) dokázala jsem se dokonce docela odvázat a popít si, prostě jsem si to fakt užila. Mozek matky se ale nedá ošálit, a tak když uprostřed noci jeden z kamarádů v ložnici, kde jsme už všichni spali, rozsvítil, protože něco hledal, málem jsem spaní  vykřikla - Neee, vždyť probudíš děti!

Největší otazník samozřejmě visel nad večerním uspáváním - nezačnou po nás plakát? Zafunguje Esteville i když tam nebudeme? Nicméně všechny obavy byly liché - holky vypily všechno své mlíčko a následně vzorně usnuly.

Prostě a jednoduše, opravdu se to vydařilo a pro nás to je signál, že si čas od času můžeme vyhodit z kopýtka a že to holky i moji úžasní rodiče zvládnou. Co ale mám ujasněné - na delší dovolenou bych bez nich nejela. Daleko více se mi líbí varianta, že bychom je vzali sebou a přizpůsobili náplň dovolené jim. Je skvělé, že je dnes bohatá nabídka hotelů a penzionů, které jsou baby friendly.
Ale přiznám se bez mučení, dneska jsem od rána myslela už jen na to, ať už jsme doma a hrozně jsem se na ně těšila.

A co vy? Už jste nechali děti samotné přes noc? Pokud ano, vydařilo se vám to jako nám, nebo to byl karambol? A pokud ne - proč? Chystáte se?

Žádné komentáře:

Okomentovat