neděle 3. ledna 2016

Začalo mi slušně j*bat


Nedá se to napsat nijak elegantně, a proto jsem článek nazvala bez obalu tak, jak to je.


A co že je příčinou mého šplouchání na maják? Paní Eva Kiedroňová! Zapřísahám vás, maminky, pokud je vám vaše duševní zdraví milé, tak rozhodně nečtěte její knihy, nepouštějte si její filmy, nehledejte si s ní žádné chaty ani reportáže.

Já o ní měla povědomí už v těhotenství a myslím že jen předčasný porod mých dětí mě uchránil od toho, abych si předplatila nějaký její online kurz. Dívajíc se dnešní optikou hořce lituji, protože bych se mohla vyvarovat několika významných chyb při manipulaci s holkama a zajisté jim tak nezmrvit celý následující život. 

Vlastně ani nevím, jak to mé šílenství kolem ní teď začalo. Asi tak, že jsem hledala vhodný způsob, jak poučit o správném nošení a manipulaci s dětmi prarodiče holek, aniž bych ale sama chtěla něco sepisovat. Přece jen, beztak by to od matky, jejíž dětem sotva uschly rodné listy, nevzali. Chtělo to se odkázat na někoho fakt fundovaného. No a tak jsem stáhla sehnala knihu paní Kiedroňové Něžná náruč rodičů a udělala z ní výcuc. Ten jsem poslala mým a manželovým rodičům s prosbou, aby zacházeli s dětmi podle této knihy. Zároveň mě celá ta problematika začala docela zajímat a zjistila jsem, že existuje ještě druhý díl knihy nazván Rozvíjej se, děťátko. Ten jsem si z druhé ruky dokonce koupila! 

A už to bylo. Od té doby nemám prostě v duši klid. Dívám se na mé rodinné příslušníky, kterak nosí holky, a spojuji si to, co vidím, s výjevy vyobrazenými v knize, samozřejmě rudě přeškrtnutými a smutným smajlíkem doprovázenými. Je mi fyzicky opravdu ouzko. Dost často se navíc ani neodvážím nic říct, protože mám pocit, že bych celý den nedělala pomalu nic jiného než jen kibicovala. 
Dívám se taky na své holčičky, kterak leží na dece a naskakuje mi výstraha, že dítě v jejich věku by mělo mít nožky většinu dne nad podložkou a pokud tak nemá, je třeba zpozornět a vyhledat odborníka. Nebo pasou koně a rozhlíží se všude možně, doleva, doprava, dolů a ano - i nahoru - a mne napadne - proboha ne, nesmí se zaklánět!!! 

zde je ten zloduch!


Dnes, kdy muž odjel s holkama k jejich prababičce, jsem vyhledala výstupy paní Kiedroňové v pořadu Sama doma. Okamžitě mě napadlo, že odkaz na vysílání musím poslat všem rodinným příslušníkům a že toto prostě musí vidět. Pak mě ale mé druhé já, která se drží při zemi, trochu profackalo a zeptalo se šíleného já, jestli by nemělo trošku ubrat plyn. Už tak mám občas pocit, že mí i mužovi rodičové nenesou mou občasnou "korekci" až tak úplně libě. 

Je to velmi sužující.

Doufám, že polehčující okolností je, že jsem si svého šílenství vědoma. Snažím se si neustále omílat, že drtivá většina populace nikdy nic od dotyčné nečetla a z jejich dětí se stali normálně existující dospělí lidé. 
Asi bych to nebyla vůbec řešila, kdyby holky nebyly mírně opožděné a nemusely chodit na ty rehabilitace a tak, no. 
Snad mě na těch rehabkách někdo zase trošku povzbudí, že je to dobré, holky šikovné a že jsem neudělala žádnou chybu, která by nenávratně zničila jejich zdraví...

7 komentářů:

  1. Já jsem ještě neporodila a přesně tohle mě sužuje taky! Ofotila jsem si z knihy potřebné obrázky (mám ji od švagrové půjčenou, ale aby to bylo po ruce) a trýzním se tím, jak to dítě vlastně držet různých situacích (krom zajíčka)??? Třeba při mytí zadečku u umyvadla??? Vůbec nevím! Knihu jsem teď dala máti, tváří se, že to zná, ale uvidíme... Já sama mám páteř křivou až až a manžel taky. :-(
    A druhý díl doporučuješ? Kamarádka mi ho nabídla, ale jsem hrozně líná si k ní dojet a říkám si, že kdyby to s mým duševním zdravím mělo taky tak zamávat, asi to nechci. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak zrovna to umytí zadku je v klidu :)
      No ta druhá kniha je tak spíš pro zájemce a řekla bych, že spíš jen podrobněji rozvíjí to, co je v té první. ale pořádně (tedy od začátku do konce stránku po stránce) jsem nečetla ani jednu z nich...

      Vymazat
  2. Jé, fakt se na to vykašli. Akorát tě to stresuje ještě víc! Jak jsi sama napsala, x generací vyrostlo bez těhle knih a rad, navíc i člověk vzpřímený se vzpřímil bez "něžné náruče rodičů" :D

    Já tohle radši neřeším. Určitě je to jiná situace, protože nemám dvojčátka a tak si to úplně nedokážu představit, ale když jsem viděla, jak úžasně se holky přetáčí (na videu) a zkrátka jaké pokroky dělají (schválně se podívej na starší fotky), tak si myslím, že z nich vyrostou krásné a šikovné mladé slečny a ženy. Fakticky.. Podle mě by se hodně věcí mělo brát intuitivně, vykašlat se na poučky. Jasně, že je dobré vědět, co s dětmi dělat/nedělat, jak je fakt nenosit, ale zas nic se nemá přehánět. :)

    Přeju hodně sil a nervů do příštích dnů! :))

    OdpovědětVymazat
  3. no a ted me zcela vydeptal tento pribeh
    http://www.emimino.cz/denicky/jak-jsme-necvicili-vojtovku-bohuzel-12558/

    :,-( :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Kiedroňovou nečti! Já z ní měla akorát deprese��
    L.

    OdpovědětVymazat
  5. Určitě jsi žádnou chybu neudělala. Já bych to neviděla tak černě a hlavně se hoď do pohody. Když se tímhle budeš stresovat, teprve začne něco být špatně. Spokojená máma, spokojené děti. Já také vím, že bych neměla dítě nosit ve svislé poloze, ale co mám dělat, když v klubíčku se mu už nelíbí, snaží se si sedat a taky bych mu to neměla dovolit. Jak mu to mám zakázat? Ve svislé poloze je teď nejspokojenější, všude vidí, položí si mi hlavu na rameno a jinak než v téhle poloze si nekrkne. Tak to prostě dělám. S náma to tak dělali všichni a podívej, jak jsme vyrostli. Ano, asi máme problémy se zádama, ale jak můžem vědět, jestli je to z tohodle nebo z toho, že teď všichni dřepíme u počítačů?
    Hlavně, v té svislé poloze ho chovám chvíli a jinak většinu dne tráví vleže na zemi nebo v kočáře/postýlce a to je podle mě v pohodě.
    Jo, prosím tě, jak jsi psala, že ve svislé poloze nechovat hlavně čelem k sobě? Proč? Jaký je rozdíl, jestli je čelem k tobě nebo od tebe?
    Holky určitě opožděné nejsou, jsou šikovné. Taky chodíme na rehabilitaci a ano, taky poslouchám, že pasením koníků odpovídá 3 měsíčnímu dítěti. Ale nehroutím se z toho. Tu knihu doma dokonce mám, ale ani po konzultaci s fyzioterapeutkou jsem v ní nic nehledala. Řídím se tím, co mně a Venoušovi vyhovuje, jak je spokojený a zbytek jde postupně.
    Takže hlavu vzhůru a tolik to neřeš, jo? Uleví se ti ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Promin, ze odpovidam az ted. Co jsem tak pochopila, tak noseni celem k sobe ve vertikalni poloze je spatne kvuli navyku ditete na zaklon.
      Ale holky tak nechavam brkat. Jak pises, jinak si nebrknou vubec, nebo za dlouho...

      Vymazat